28 de juliol, 2007

El petit Tibet

Porto dos dies a Bodghaya, es tracta d'un petit poblat centre de peregrinatge de budisme, on hi pots trobar temples tibetans, thailandesos, birmans vietnamites, etc...el Dalai Lama hi viu desde novembre a gener, que es el periode en que es concentra el major nombre de monjos per metre quadrat.

Es un autentic remanso de paz i espiritualitat...just el que necessitava. Estic allotjada al monestir tibeta, s'han de cuplir algunes normes i horaris pero l'experiencia paga la pena. Crec que soc la unica dona que hi dorm ;-) ...m'he creuat amb algun altre motxilero, pero tot tios. A les 5h del mati ja comences a sentir les oracions de meditacio i els tipics sons tibetans, llavors m'incorporo, miro per la finestra i veig sortir el sol entre temples i arrossals....lo qual et dona una sensacio indescriptible.


Hores d'ara, ja m'he passejat per tots els temples, templets, monestirs i poblats dels voltant...jejej. Abans d'ahir vaig assistir a una classe de meditacio zen al temple japones, va ser una gran experiencia, no vaig entendre res, pero va ser molt emocionant....jejejj, tambe vaig presenciar unes classes de Kung fu a les 5h del mati en un temple proper, absolutament magic...per no parlar dels cuerpazos dels alumnes...! ;-))

Ahir em vaig perdre per un dels nombrosos poblats dels extraradis i em vaig topar amb un nou temple bhutanes..., estava ple de monjos que feien figuretes per adornar una puja (ofrena). Es com fer una mena de mona de pascua amb varios pisos i ple de figuretes i ornaments, un entreteniment que els ocupa tota la tarda, aixi es que em vaig seure amb ells i els vaig fer ajudar a fer figuretes, es reien de mi pq no vaig lograr fer ni una be...em donaven un model, (aparentment forca facil, tot sigui dit...) pero no hi havia manera, hi havia truco, m'ho van ensenyar..., pero ni aixi....quin desastre!! vaig riure una bona estona i jo els vaig ensenyar a guinyar l'ull....jejejjejej. Nomes un parlava una mica d'angles, aixi es que la comunicacio va ser quant menys espessa.....

Aqui he conegut bastante gent, dos francesos amb qui he quedat a Varanasi, un de Manchester, un de Florida, un de Frankfurt, una parella de Barcelona, una noia de Chile, un de Madrid... en fi, uns soparets de lo mes internacional....
Aquesta nit agafo un tren a Varanasi, arribo a les 5h del mati..., avui em dedicare a fer shopping i passejar sota el arbre on es va iluminar Budha... una mica de tot... ;-)

1 comentari:

Anònim ha dit...

HOLA NURIA:
Celebro que a la India, te ho passis tant be, (jo llegint les teves aventures, ja me hi trobo, com si t `acompanyes), desde el Baix Emporda, reb una forta abraçada